căsuța în care se țes vise

căsuța în care se țes vise

Alimentatia de post

Am intrat in Postul cel Mare, un post lung dar aducator de liniste, cel putin pentru mine. Cumva parca incetinesc pasul si ma aplec mai mult spre echilibru, spre rugaciune, spre Dumnezeu.
Nu as vrea sa intru in mai multe detalii legate de semnificatia acestui post. Cred ca fiecare are propriile trairi interioare ce trebuie sa ramana discrete si personale.

Ceea ce as vrea insa sa aduc in discutie, pentru cei ce tin post alimentar, este importanta alimentelor pe care le cumparam/ preparam aceste saptamani de post.
Citeam azi un articol despre cum noi, consumatorii suntem “momiti” cu tot felul de produse “de post” ce vor sa inlocuiasca diverse produse – pateuri vegetale, salamuri vegetale, chiftele, branza, etc.. toate vegetale dar care sunt pline de chimicale, aditivi, E-uri, ingrediente excesiv procesate, astfel incat, in loc sa ne curatim organismul, ne intoxicam pe noi si familia noastra. Poate parea putin brutal, dar pe termen lung cred ca o astfel de alimentatie nu poate aduce nimic bun.

As vrea asadar sa repunem la locul cuvenit acele alimente de post ce sunt benefice organismului nostru, care daca stim sa le preparam corect ne ajuta sa avem un post echilibrat si purificator.

Unul din alimentele pe care le-am descoperit cu placere nu demult este lintea. Supa de linte se face foarte usor si este deja una din preferatele meniului nostru de post si nu numai.

linte

Reteta mea:
– 1 ceapa, 2 morcovi mai mari si jumatate de ardei gras le tai cubulete cat mai mici si le pun la calit in ulei de masline
– adaug 1,5 litri de apa, sare si o cana de linte rosie, le las sa fiarba cam 20 de min, pana la umfla si fierbe  lintea.
– adaug o lingura de suc de rosii ( momentan am suc de rosii natural de acasa) , mai las sa fiarba 10 minute
– condimentez cu chimen (f. important- aceste e pt mine condimentul care da gustul supei de linte), piper din belsug.
– cel mai bine se serveste fierbinte 🙂

Beneficiile Lintei:
– bogata in proteine si saraca in grasimi
– este o sursa bogata de antioxidanti ce protejeaza organismul in lupta cu radicalii liberi
– sursa de fibre solubile ce contribuie la prevenirea bolilor cardio-vasculare, normalizeaza colesterolul din sange
– foarte important este aportul de minerale si vitamine, in special vitaminele din grupa B care asigura buna functionare a sistemului nervos si imunitar.

Usor de preparat , gustos si sanatos! Ce ti-ai mai putea dori?

Sa aveti un Post binecuvantat, linistit si sanatos!



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.